Ruud Koolen nieuwe director Dutch Health Hub bij Jaarbeurs

Ruud Koolen, nieuwe director Dutch Health Hub bij Jaarbeurs
Jaarbeurs benoemt mediaprofessional uit de gezondheidszorg voor vernieuwing en ontwikkeling merken voor de zorg.

Ruud Koolen treedt per 1 mei 2020 aan in de functie director Dutch Health Hub bij Jaarbeurs. In deze nieuwe functie zal hij verder bouwen aan de ontwikkeling van de positie in de gezondheidszorg en deze verbinden aan digital. Jaarbeurs ziet de markt van de gezondheidszorg als een markt waar Jaarbeurs voor de komende jaren een prominente en sterke positie wil opbouwen.  

Carrière
Als initiator, editor en leider van publicaties en seminars heeft Ruud zijn sporen in de gezondheidszorg verdiend. In een overvolle markt van vakbladen voor bestuurders in de zorg, bedacht en ontwikkelde Ruud Koolen in 2008 Skipr, het crossmediale communicatieplatform voor beslissers in de zorg. Naast Zorgvisie, waarvan Koolen van 2000 tot 2008 hoofdredacteur was, ontwikkelde Skipr zich tot een leidend merk. Met de overname van Reed Business door Springer Media in 2015, werd hij uitgever van Zorgvisie en Skipr en stond hij in 2018 aan de wieg van Qruxx, het kennisplatform voor value based healthcare. 

Innovatie van Zorgtitels
Ruud is enthousiast over zijn stap naar Jaarbeurs: “Ik wil graag bijdragen aan de ambitie van Jaarbeurs om mensen in de zorg te inspireren en elkaar rondom dit thema te laten ontmoeten. Ik kijk er naar uit om samen met de Jaarbeurs-collega’s en strategische partners events en digitale platformen te innoveren om meer dan relevant te kunnen zijn voor zorgprofessionals.”

Albert Arp, CEO van Jaarbeurs Holding, is blij met de komst van Ruud: “In onze ambitie om betekenisvol te zijn in de zorg, denken wij in Ruud de juiste persoon te hebben aangetrokken. Zijn netwerk en kennis om de stakeholders en de industrie te verbinden zullen een vliegwiel zijn om onze positie in de zorg te versterken.”

Over Jaarbeurs
Jaarbeurs erkent haar belang in de rol die ze speelt bij het verbinden van mensen, merken en markten. Jaarbeurs organiseert en faciliteert het hele jaar door live-evenementen en online platforms, waardoor waardevolle ervaringen en connecties ontstaan. Jaarlijks verwelkomt Jaarbeurs ongeveer 2,4 miljoen bezoekers op beurzen, evenementen, congressen en vergaderingen www.jaarbeurs.nl.

Jaarbeurs uses cookies

To provide a maximum user experience Jaarbeurs uses cookies on their websites.
For more information see our cookie statement.

Yes, I accept cookies