NEWSROOM

Welkom in de zorg 2016

6 en 7 april 2016 Jaarbeurs | Utrecht

beursnaam

Veel interesse voor gastvrijheid in de zorg

Het onderwerp gastvrijheid staat bij directie en management in de zorg hoog op het lijstje van aandachtspunten. Dat kan ook niet anders, want de specifieke wensen en behoeften van cliënten spelen een steeds grotere rol in het zorglandschap. Meer en meer beslissers in de zorg beseffen dat het een manier kan zijn om je als zorginstelling te onderscheiden van anderen. Tijdens Welkom in de zorg, op 6 en 7 april in de Jaarbeurs in Utrecht, kwamen professionals in de zorg bij elkaar om zich verder in het onderwerp gastvrijheid te verdiepen.

3.895 bezoekers kwamen naar Welkom in de zorg, een vak-evenement voor zorgprofessionals op het gebied van gastvrijheid, keuzevrijheid en beleving in de zorg. Bezoekers kwamen om zich te oriënteren en om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen rondom deze onderwerpen. Men beleefde een prettige sfeer en de ruime opzet van het event kreeg een hoge waardering. Sander Braam, Brand Manager bij Jaarbeurs, is positief maar ziet meteen een aantal verbeterpunten voor volgende editie. “Er zijn meer partijen in de markt die Welkom in de zorg als platform kunnen gebruiken om hun oplossing op het gebied van gastvrijheid, keuzevrijheid en beleving kenbaar te maken. Ik wil die partijen graag bij elkaar brengen. Welkom in de zorg moet dé plek worden waar iedereen die iets met gastvrijheid wil doen, bij elkaar komt om kennis te delen, inspiratie op te doen en van elkaar te leren.”

Goede combinatie
De combinatie van Welkom in de zorg en Zorg & ICT bleek een goede. “De kwaliteit van de zorg staat natuurlijk voorop”’ beaamt Braam. “Maar de ontwikkelingen op ict gebied – denk aan domotica en zorgrobots – en de goede inzet van hospitality, blijken allebei hoog op het lijstje te staan van managers en directie in de zorg. Het gaat er immers om dat je de patiënt als uitgangspunt neemt.  70% van de bezoekers aan Welkom in de zorg zijn dan ook naar beide beurzen geweest.  

Diversiteit

Om bezoekers zoveel mogelijk inspiratie en kennis te bieden, waren de inhoudelijke sessies heel divers. Zo gaf Gilbert Monod de Froideville, ceremoniemeester van voormalig Koningin Beatrix een lezing over protocol en etiquette en gaf Chief Listening Officer Corine Jansen, een pleidooi voor de humanisering in de gezondheidszorg. Frans Hiddema heeft, met zijn verhaal over de patient journey bij het Oogziekenhuis Rotterdam, de meeste indruk gemaakt. Bezoekers waardeerden zijn sessie als beste. Ook het verhaal van Efteling-manager Frans Goenee ‘Gastvrijheid, een sprookje?’ vond men zeer informatief. 

Het platform Welkom in de zorg wordt een keer per twee jaar georganiseerd. In de oneven jaren valt het onderwerp als thema binnen de vakbeurs Zorgtotaal. De eerstvolgende editie van Welkom in de zorg vindt plaats in het voorjaar van 2018. Meer informatie over Welkom in de zorg is te vinden via www.welkomindezorg.nl 

Jaarbeurs uses cookies

To provide a maximum user experience Jaarbeurs uses cookies on their websites.
For more information see our cookie statement.

Yes, I accept cookies